mandag den 24. marts 2014

Pudder

Jeg har begået endnu en coatigan. De, som følger mig på Instagram har allerede snuset til den. En coatigan i pudderbruncremeagtig farve. Så fandt man lige på en ny farve, der. Uld fra Stofdepotet. Den er ikke foret men har fået afsluttet forreste kant med leopardbånd.

Igen har jeg taget udgangspunkt i dette mønster fra Stof og Stil. Selve formen har jeg stort set bibeholdt - jeg har blot givet coatigan'en lommer i eget design. De lommer kan rumme mange snotklude, sten, snegle og småtterier - alt det man nu blir bedt om at holde, hvis man tilbringer ret meget mere end 10 minutter udendørs med mit yngstebarn! Lommerne er en integreret del af forstykket og således ikke syet uden på. Jeg er ret pjattet med det look.

Jeg har også leget med silke - sort grafisk print på flødefarvet bund. Det er der kommet endnu en tunika ud af....og jeg har klippet endnu en i en anden silke, der blot venter på lidt kærlighed fra undertegnede. Mønstret er eget design.

If you're sick of my coatigans and tunics please look the other way - 'cause I'm getting kind of addicted here. 

A blush-brown-creamish colored coation with oversize pockets. I'm totally in luuuurve with these pockets. Be warned - this is not the last time you'll see this model on the blog. 

As mentioned above I've also made another tunic. This time using silk. I've never sewn with silk before so I was a bit nervous. This particular silk was very easy to handle. I've just cut another silk tunic and that silk is a bit more difficult to handle. Lots and lots of needles must be the answer here. 




The the way - have you seen that the beautiful Alida has announced her 'Calling All Kids Series' today. I'm really looking forward to participating in this series - and to see what all the other girls come up with!

4 kommentarer:

  1. Hej Trine.

    Hvor er jeg heldig :o) Dit indlæg kommer som kaldet :o) Hvor er den fin den tunika :o) Det enkle mønster klæder virkelig silken flot, og det smukke grafiske print kommer rigtig til sin ret. Jeg leder med lys og lygte efter stof til en kjole jeg skal sy,da vi skal til bryllup her i foråret. Leder efter noget stof der "lugter" lidt af lækkert print og noget man ikke lige ser hver dag. Synes ikke det er så nemt at finde. Kender ikke stofdepotet så tusind tak for linket, jeg har været inde og lurer ;o) Jeg skal lige høre dig med silken du har syet tunikaen af :o) Kjolen jeg skal sy er med et stort vandfald på brystkassen, tror du det vil egne sig til det ??? Silke plejer jo at falde let. Er der mon lidt elasticitet i det ??? Sidst men ikke mindst, vil det egne sig til en vandfaldskjole ???

    På forhånd tak for hjælpen.
    Kh Anette

    P.S. Har netop fundet, dén fine valmuekjole jeg vandt i en give away hos dig, frem til yngste datteren der nu passer den perfekt :o) Dén er bare SÅ fin Trine ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Anette
      Hvor er det dejligt at høre, at valmuerne er taget i brug. Du kan sagtens bruge denne silke til vandfald. Der er dog ingen stretch i stoffet

      Kh
      Trine

      Slet
  2. Se ve un modelo sencillo y cómodo como todos tus diseños. Besos.http://mispuntosyotrascosas.blogspot.com.es/2014/03/chaqueta-al-minuto.html

    SvarSlet