lørdag den 12. oktober 2013

My Audrey Dress

Lidt prætentiøst, måske - men, kjolen giver mig altså Audrey Hepburn associationer. Her stopper ligheden så også - så indbildsk er jeg alligevel ikke.

Kjolen er syet efter min nye BFF - Simplicity 1652. Jeg har tidligere fremvist denne kjole syet efter samme mønster.

Det sorte stof er en polyester crepe af mellemsvær kvalitet. Lommerne er udeladt i denne omgang - de er nemlig placeret midt for på kjolen, og en kjole i denne kvalitet og snit har ikke brug for mere fylde end højst nødvendigt foran. Jeg har det også lidt ambivalent med de lommer. Jeg elsker lommer, men disse har altså en sjov placering og en ringe størrelse, hvilket jeg vist også nævnte første gang, jeg syede kjolen.

Jeg har ikke lavet de store ændringer ift det originale mønster. Jeg har forlænget den øverste del lidt, grundet min højde, ligesom den har fået flere cm i længden.

Perhaps it's a little pretentious - but I've named this dress my Audrey Dress. It does have a little Hepburn'ish vibe to it, doesn't it? Please say yes :-). The dress is based on Simplicity 1652. I've previously sewn this dress based on the same pattern. The pattern is from Simplicty's Amazing Fit line.



26 kommentarer:

  1. Den er rigtig flot, jeg forstår godt din association. Vh Lykke

    SvarSlet
  2. Fed kjole! Den passer dig også rigtig godt :)

    SvarSlet
  3. Så fin kjole, jeg elsker stilen og den klæder dig så godt.. Umiddelbart synes jeg den minder meget om simplicity 2592, er det rigtig set? Med ønsket om en dejlig søndag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja, tjo - en smule. Fordelen ved dette mønster er helt klart at du kan tilpasse den bedre efter skål størrelse mm.

      Slet
  4. Den klæder dig godt - meget elegant

    SvarSlet
  5. Super flot ser du ud, og smukt med det smalle guldbælte. Meget elegant:)

    SvarSlet
  6. Wauw hvor er den flot! Og du er utrolig smuk med den på! Jeg læser altid med fra telefonen og vil tit komplimentere dig. Nu har jeg taget mig sammen og er hoppet på computeren, fo denne skal du altså komplimenteres for! Wauw!!

    SvarSlet
  7. Oh, yes, the Audrey vibe all the way... Love the silhouette....a lot!

    SvarSlet
  8. Jeg syntes altså den klæder dig helt voldsomt godt! Du får den fineste talje... ih, bare jeg kunne finde en kjole som fremhævede de gode ting så godt

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Julie. Jeg er også ret pjattet med snittet :-)

      Slet
  9. Wow! Hvor er du bare smuk i din nye lækre kjole! Så fin.

    SvarSlet
  10. Åååhhh den minder om SVANEKJOLEN!!!! :-) :-) :-) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Yup - den kunne blive en fin svanekjole, den model :-)

      Slet
  11. Ville ønske det var min.. Ved du om mønsteret kan skaffes?

    SvarSlet
    Svar
    1. :-). Jep - det er et ret nyt mønster, så det kan skaffes flere steder.

      Slet
  12. WOW, den er vildt flot!! Er den mon svær at sy...?

    SvarSlet