tirsdag den 24. september 2013

En Chris med det hele, tak.

Så redder han endnu engang Alberts røv, ham Chris. Min 10 minus en uge-årige søn slider bukser op som ind i h.......! Sweatpants, jeans - alt får huller på knæene! Så er det endnu engang at jeg priser mig lykkelig for at kunne sy selv - ellers ville han godt nok være dyr at be-bukse, den unge mand. Og Albert foretrækker fortsat de bløde bukser fremfor jeans.

Så er der blæst til kamp mod åbenbart skarpe knæ - for jeg har forstærket bukserne med 'læder'. Håber det gi'r dem lidt længere levetid. Det ville selvfølgelig have været optimalt, om jeg havde placeret lapperne der hvor Alberts knæ er og ikke halvvejs nede af underbenet. Nå, jamen så er der der i hvert fald blæst til kamp mod skarpe underben....og lidt knæ.

I stedet for rib forneden har jeg forlænget bukserne og lavet et fastsyet opsmøg med vrangsiden frem. Den lækre isoli fra Stofdepotet har nemlig sådan en fin bagside, der fortjener at blive set.

A new pair of sweat pants for Albert. Hopefully these will last more than just a few weeks now that I've reinforced them with leatherette knee patches. 









16 kommentarer:

  1. Vi har præcist samme problem med huller på knæene, det er SÅ træls! (Og dyrt) Det er ligefør jeg er lidt glad for at flyverdragtssæsonen snart sætter ind - så kan bukserne da blive skånet lidt;-) God ide med skindlapper, det ser ret sejt ud faktisk. Især på din seje dreng:-)

    SvarSlet
  2. I am trying to sew this pattern for my boy but it doesn´t fit well. Do you reduce it only in the waistband for your kids? They are so cool in your kids, in my boy looks like a balloon.

    SvarSlet
    Svar
    1. In fact the waistband is about the only thing I don't reduce. I take the pants in quite a lot at the side seams. Can't tell you exactly how much - but several cm. Only from the waist to the knee.

      Slet
    2. i will try measuring my son, his size is enormeous in the waist but ok in his knees, i need to cut a lot. Thanks

      Slet
  3. Lækre bukser, lækker dreng :) Har et par meter karryfarvet isoli herhjemme, måske man skulle kreere et par bukser til rødderne af det...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som en overordentlig god idé, Thea :-)

      Slet
  4. Hold nu k..., hvor er han lækker, Trine! Åh altså - drenge med langt lyst hår <3
    Og jeg har helt samme problem med begge mine store drenge.....s bukseknæ. Tsk tsk tsk! Læder lyder som en god løsning. Eller bævernylon eller neopren. Bare et eller andet uopslideligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er vakre, de langhårede drenge :-).

      Tsk tsk - knægte og knæ!!

      Slet
  5. Tager du noget fra i skridt sømmen???syntes nemlig der er alt for meget fyld der når jeg laver dem!og hvad med kilen, gør du noget ved den???

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke selve buksen - men kilens nederste kant hvor de 2 kiler syes sammen klipper jeg uden sømrum

      Slet
    2. Men men - til Albert som nok efterhånden er 155 cm høj klipper jeg kun en str 140 fx. Jeg forlænger den bare i benene. Wilma og Bertram er begge mellem 125 og 130 cm høje og de får forlænget str 116.

      Slet
    3. Super tak for svar, så må jeg prøve det. Bruger str. 116 til min 4årige, og de er som sådan fine nok i benene, han har bare en halv meter stof mellem stængerne=-O

      Slet
  6. Flotte bukser og god ide med skinn på knærne. Jeg må visst bare skaffe meg det buksemønsteret... Jeg blir påmint det hver gang jeg ser en flott variant hos deg :-)

    SvarSlet
  7. Jag älskar verkligen de här byxorna, i alla varianter du har sytt upp dem i! Men huuuu vad dyrt det blev att beställa mönstret från stof2000.dk när man bor i Sverige. =( Vore billigare att åka dit och hämta nästan. Tack för fin blogg och väldigt fina bilder som ger inspiration. Vilken expertsömmerska du är! Hälsar Linda i Sverige

    SvarSlet
  8. I'm loving all the versions of these that you have made so much!! I decided my boys needed some for the winter in snuggly merino sweatshirt fabric, and headed off to download it. I'm so sad to discover its not a downloadable pattern!! And shipping to New Zealand is far too much! Now I have to go hunting for something else!!

    SvarSlet