lørdag den 14. august 2010

Hvorfor har Wilma hagesmæk på?

Det var Bertrams kommentar, da han så Wilma i den nye kjole....(der er så meget mænd - og små drenge - ikke forstår...;-)

Da jeg så Klude-Lis' skønne kjoler forleden, kom jeg i tanke om, at jeg vist havde (endnu) et gammelt 60er mønster liggende i skabet, som 'lugtede lidt af Lis'...nu er det så afprøvet - med at par justeringer undervejs....og resultatet - en rød hagesmæk med gul underkjole....

Jeg synes nu altså den er blevet meget sød - det bli'r i hvert tilfælde ikke den sidste...jeg har planer om en chambrey-udgave og en 'med noget sort'...

Den er testet og godkendt af kriger-prinsessen...

14 kommentarer:

  1. Helt aldeles bedårende smuk! Glæder mig til at se den med noget sort, det er ikke ofte man ser børnetøj i den farve..

    SvarSlet
  2. såååå ffeeedddd- den er bare for lækker. farverne og sammensætningen af hele værket er fantastisk.super godt gået- ja og så må jeg endnu engang lige rose jeres gener- lækker pige der modellerer:)

    SvarSlet
  3. Tak, I søde blog-koner...

    Julia, du har ret - man ser ikke så meget sort...og slet ikke til piger. Jeg har planer om at selve kjolen skal være sort...og så med gule og eller røde detaljer :-)

    Stubenfreude - du får lige et ekstra plus for de skønne ord om vores afkom...;-)

    cyber-kram til Jer alle

    SvarSlet
  4. Trine, du har altså en fantastisk evne til at sammensætter mønster, farver og lækre detaljer. STOR ros, hvor er det en skøn kjole du har kreeret.
    Kh Anette

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare fin:)
    God ide

    SvarSlet
  6. Superlækre farver du har sat sammen :)

    ...og må bare nikke genkendende til, at der er så meget mænd...og små drenge ikke forstår..tsk tsk - smiler :)

    SvarSlet
  7. Åh vilken fin! Gult, lila och rött är fantastiska färger ihop! Och vilken rolig iden med "haklappen" :) Nu blev jag lite inspirerad att testa en liknande grej!

    SvarSlet
  8. DAMN, den er dejlig!

    Vi burde sy nogle kjoler sammen:D

    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  9. Hvor er den bare super super fin. Jeg har lige skrevet om en fransk piges blog, som laver nogle kjoler, som minder ret meget om dine i mønstre og farver, så du skulle næsten tage et kig ved lejlighed.

    Smil fra Line

    SvarSlet
  10. Hvor er den bare fiiin, en af mine yndlingskjoler som du har syet p.t.
    Den kunne du godt sætte i produktion :)ughtle

    SvarSlet
  11. Hei!

    Du lager helt fantastiske kjoler! Jeg har en aeward til deg i bloggen min lillisverden.blogspot.com

    Lillis :-)

    SvarSlet
  12. Tusind tak for den fine respons. Jeg har just klippet 2 hagesmæk-kjoler mere (den sorte må dog vente - for jeg har ikke 'det helt rigtige' sorte stof endnu. Jeg ved, hvad jeg vil ha' - nu skal jeg så bare lige ha' fundet det!)

    Lis, du og jeg - et par symaskiner og lidt dirty talk om Jude Law - I'm game :-)

    kram

    SvarSlet