tirsdag den 5. januar 2010

Wilmas nye tunika + en pimpet dukkeseng....

Først og fremmest skal der lyde et glædeligt nytår fra Hobro...Danmarks pt mest snefyldte by...i skrivende stund er der dog lidt længere mellem de dalende snefnug - så måske vi alligevel skal 'nøjes' med den halve meter eller sådan der er faldet (oveni alt det, der i forvejen lå) i nat/formiddag.?!

Ældstebarnet har netop kæmpet sig hjem gennem driverne fra en skole, der måtte lukke ned...næstældste har også fået sne-fri (fra en anden) skole...3. barnet er fortsat i børnehave - blir fulgt hjem af en god veninde - og yngstebarnet har jeg fornøjelsen af - jeg er nemlig hendes dagplejemor (for en kort stund endnu, da hun starter i børnehave 1. marts (uden tvivl til Wilmas store fornøjelse - ville ønske jeg kunne sige det samme....)

...det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg læææænges efter sol og varme - det har jeg vel gjort siden medio september; for min skyld kunne vi godt ha' sommer året rundt. Jeg har taget forskud på glæderne og syet en lille farvestrålende, solskins-indbydende, tunika til Wilma af 70er stof. Jeg syede et hav af disse tunikas for halvandet år siden eller so - måske derfor mønsteret har været gemt af vejen for en stund - tror simpelthen jeg fik nok!!! Sådan har jeg det med de fleste modeller, jeg syer - jeg skal ikke lave 'for meget' af samme - så bli'r jeg træt af det...også selvom jeg forsøger at gøre hver enkel kreation unik...men, nu skulle det være - for indrømmet er jeg fuldstændig pjattet med denne lille sag, der bindes på skuldrene.




Helle har spurgt til en Smallstuff dukkeseng, som jeg har været så letsindig at pimpe op med retro-tapet - så jeg synes da lige at I skulle se resultatet...jeg er nu ganske godt tilfreds - synes ikke den bli'r mindre lækker af lidt blomster...


9 kommentarer:

  1. Hej Trine
    Ja, der er godt nok viiildt meget snekaos i det nordjyske (har aldrig oplevet, at en by sådan lukkes af, men igen, så har Hobro jo bare et par bakker, som er helt håbløse af bestige i bil, i snekaos - synes nu det er helt skønt med det rigtige vintervejr, så længe jeg alligevel har fri;-) (min store medfølelse til dem som kæmper i trafikken, puuha det er fælt)!Frida som går i børnehaveklasse synes, det var helt fantastisk,at skolen lukkede pga af sne (mormor/morfar blev straks kontaktet, så de kunne få nyheden direkte rapporteret fra fronten, af Frida)og Signe Marie blev hjemme fra børnehaven...elsker den pimpede seng, så fin!! Vi har også sådan et par tunikaer i den model og der er helt geniale. Jeg kalder den tørklæde modellen....jeg har jo ikke en dyt håndarbejdsforstand, men i mine øjne er den lidt tørklædeagtig i snittet :) Anne Dorte

    SvarSlet
  2. Tørklæde-model - tihi - jo, det kan man vel godt kalde den...:-)

    Det er et gammelt 70er mønster, jeg har fundet og 'leget lidt med'...

    - Nu synes jeg egentlig også godt at manden min må vende snuden hjemefter (han arbejder i Trige ved Århus - og mon ikke kaos'et så småt at ved at indtræffe sydover nu)

    Kram fra
    Hullet Hobro

    SvarSlet
  3. ihhh hvor er den altså sød, din lille tunika...ja og prinsessen der bærer den er bedårende og smuk.
    glæder mig nu også rigtig meget til foråret og sommer-elsker de lange aftener med lys, varme og hygge...

    SvarSlet
  4. Hvor er den blevet fin, sengen...og det er da det skønneste tapet. Her er i øvrigt også meget sne i Aalborg...har været ude at skovle sne 5 gange i dag - og gemalen 2 gange her til aften. Det er helt vildt. Kh. Lone

    SvarSlet
  5. Hvor er tunikaen blevet fin. Dejlige farver. Man kommer jo helt til at savne sommeren, eller glæde sig til dens kommen.
    Men syntes nu også at det her vejr er helt fantastisk. Måske ikke lige om morgnen når bilen skal ud at køre, men ellers utroligt smukt.
    Og hold da op hvor er sengen blevet flot. Utroligt at der ikke skal mere til.

    Hilsen Gitte

    SvarSlet
  6. Sikke en sød dukkeseng, den er da en drøm for en lille pige :)

    Men tapetet bag sengen; WOW! Hvor har du det fra? Jeg er helt vild med det!

    Tak for deltagelse i min give away, er spændt på hvor lang tid der går, før de 50 første læsere er i hus :)

    SvarSlet
  7. Hejsa Julia - og velkommen her...:-)

    Tapetet er fra 70erne - jeg fandt det for et par år siden på ebay - og har først fået det op for nyligt...når man kun kan få 1 rulle, så er det jo vigtigt, at det blir brugt til det helt rigtige...;-) - synes også i al beskedenhed, at det er den fedeste tapet, jeg nogensinde har set...

    kh

    SvarSlet
  8. God idé med tapet på dukkesengen!
    Og sikke en sød tunika - wow. Mon vejrguderne snart forbarmer sig over os?!

    SvarSlet
  9. Rigtig fin er dukkesengen blevet - synes det er fin idé med tapetet.
    Også tunikaen, og ikke mindst modellen, er super sød!

    SvarSlet